söndag 18 november 2012

Kommer vi någonsin flytta hem igen?

Go kväll gott folk!

Idag är det söndag och det innebär att Anders stack iväg till Saudiarabien för jobb i morse och kommer hem på tisdag kväll. Inge kul. Men jag får dagarna att gå ganska så snabbt i alla fall och tur är väl det. Idag har jag och Harry varit på playgroup med Sara och Sixten. Det är så härligt att komma iväg dit och få se min lilla prins springa runt och leka och vara kring andra barn vilket han behöver. Han är en social liten kille som älskar att leka men helst inte ensam.

Nu har jag faktiskt kommit igång lite med träningen och det känns skönt. I tisdags var jag på ett body pump pass och herrejösses vilken träningsvärk jag har haft hela veckan. Sara envisades med att stå längst fram och självklart så hade instruktören ett extra öga på mig. Hon tvingade mig att lägga på mer vikter vid flera tillfällen under passets gång. Ingen mjukstart här inte. I morgon ska vi testa på Zumba (och Sara! Jag ska stå längst bak, så det så!), jag är lite smått nervös för att jag kommer vara helt vilsen men lite rumpa ska man väl lyckas skaka ;). Country club, där vi tränar har barnpassning, så jag lämpar av Harpan där och hämtar upp honom när passet är klart. Det är bra att han får vänja sig lite med att vara ifrån mig lite också. För här nere är han verkligen jämt med mig, dygnet runt.

I helgen har vi tagit tag i letandet efter en heltidsmaid. Vi har intervjuat några stycken och beslutat oss för Rackel. Hon är 31 år och från Filippinerna och verkar jätterar. I slutet av intervjun så undrade hon vad vi brukar äta till frukost och hur vi vill ha våra ägg kokade. Men herregud, jag kan göra min frukost själv tänkte jag. Men nu är det bara att vänja sig vid att bli lite bortskämd. Skönt att lämna bort alla "tråkiga måsten" som att städa, bädda rent, plocka i och ur diskmaskinen, sopa golvet efter Harry, tvätta osv.  Hur ska det gå att flytta hem sen? Man varken tankar eller packar sina matkassar på affären heller. Vi blir nog kvar här ett tag. Men det bästa med allt är att jag kan få lite avlastning med Harry ibland, hon kan passa honom medan jag lagar mat eller om jag vill träna eller kanske sola lite. Tanken är att hon ska börja 1 december. Nu kan kan housewife livet börja :)


Jag håller på att bli smått galen på Harrys kräsenhet när det gäller mat. Jag har typ provat allt men det enda han vill äta är köttbullar, korvbitar och kycklingbitar. Försöker jag göra något mer hemlagat så kastar han bara iväg det och vägrar att gapa. Han gillar som tur är grönsaker så han får i sig lite nyttigheter. Frukost går bra, det äter han med glädje. Men lunch och middag.....grrrr....tålamod tack!! Vi har dock ett litet knep som brukar fungera. Vi sätter på Ipaden eller datorn med typ teletubbies eller liknande men det är ju INTE hållbart. Han kan ju inte vänja sig med att alltid få se på det när han ska äta. Jag har hela tiden väntat på att det ska bi bättre.....men enda sen han började äta mat när han var 6 månader så är den här kampen pågått. SNÄLLA GÅ ÖVER!!!



Jag har varit lite dålig på att ta bilder. Så det flesta är från idag när vi var i Sport Zayed i det stooora lekrummet.



Kram L

Det där pekfingret hänger med överallt.
Lite svensk playdate vid poolen i vårt compound. Sixten, Tilde, Hilda och Harry
Jag är såld. Bästa hamburgarna ever!!!!!
Klätterapa. Han försöker klättra överallt. 
Harry kanske kan avlasta vår maid och hjälpa henne med strykningen?
Denna bil är helt klart hans favvogrej i lekrummet.

Lite russin och mys!




Harrys nya "grej" är att ge och ta. Taa taa (tack)

Fråga mig inte vad han höll på med. Publik hade han i alla fall.


SÖT!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu Linda, jag undrar allt vart han har fått den där matkräsenheten ifrån...?! :P Härligt med egen maid, kan inte låta bli att tänka på att det har uppmärksammats att de asiatiska hembiträdena som jobbar i de arabiska länderna ofta jobbar under slavliknande förhållanden, där de misshandlas och inte får någon mat av sina (inhemska) arbetsgivare. Men Rackel har ju tur att hon får er! :) Här är allt bra, det lackar mot jul, ska bli kul att träffa er snart! Lycka till med träningen! Kramar Stridan