fredag 9 november 2012

Skärpning!

Hej på er!

Då får jag börja även denna gång med att be om ursäkt för dåligt bloggande. Sorry! Jag måste börja småblogga lite och inte samla på mig så mycket att berätta varje gång. Det är nog mitt misstag. Så lite mer småinlägg fast tätare ;). Ska försöka få Anders att blogga lite mer också, hans inlägg brukar vara uppskattade. 

Mamma och pappa har varit här i 9 härliga, underbara, fantastiska dagar. Vilken avlastning jag har fått och vad mycket uppmärksamhet och bus Harry har fått. Jag har till och med hunnit med att bli lite brun. Och simma 1km varje morgon i poolen. Så vill jag ha det varje dag! Jag tror Harry saknar sin mormor och morfar för idag har Harry varit så gosig och kramig, tror att han är lite rädd att vi också ska försvinna så han vill ha oss nära. 

Det har varit halloween och det firas rejält här, helt galet! Vi hade blivit förvarnade att det är bäst att vi köper lite godis eftersom det kommer utklädda barn som vill ha trick or treat.   Vi hade verkligen köpt en BAMSESTOR skål godis och den var i stort sett slut när jag och Anders kom hem en halvtimme senare. Mamma och pappa fick bjuda på godis första halvtimmen , allt ståhej började alltså kl 18 och 18.30 var vårt godis typ slut. När jag och Anders kom in i compoundet så möts vi av folkhav med utklädda barn OCH tonåringar (även typ 16-åringar gick runt), många med ägg i handen. OH noooo, tänkte vi, vårt godis är typ slut, så vi fick släcka ner huset och låtsas som att vi inte var hemma. Jag tror iofs inte att någon skulle kasta ägg på huset men vi vågade inte chansa ;)

Jag och Anders fick även gå på halloweenfest och Harry fick vara hemma med mormor och morfar. Perfekt med lite barnfri tid. Det var maskerad så vi körde på pirattema. Det var supertrevligt och massor av god mat. Det serverades mumsig paj (SJUKT GOD Marie) och lite avklippta fingrar från grannarna. Tusen tack för en kul fest Anders och Marie!

Vi har hunnit besöka staden Al ain och åka upp på jabal haafet, ett högt berg med fin utsikt. Det knastrade till lite i öronen på vägen upp och vi var strax under molnen. Berget hade en stor skylt som det stod Al ain på, en exakt likadan som Hollywood-skylten i USA. Vilka härmapor. 

Anders jobbar på och reser ganska mycket, han brukar vara i Saudiearabien 3 dagar i veckan. Inte kul! Tur att jag har mycket besök. Har faktiskt inte hunnit vara ensam så mycket. Om 2 veckor kommer min bästis och hennes Peter . Låter det bättre Peter? ;) Anders ser fram emot att dom ska komma så Anders har någon att gå ut och dricka öl med. För dom gillar öl dom där grabbarna!


Gissa vad vi har gjort idag?! Varit på IKEA för säkert 15e gången. Nu börjar till och med jag att tröttna. 

Annars så har jag kammat hem vuxenpoäng, har lärt mig att plantera! Har fixat i rabatterna och på bakgården. Tur att vi inte har någon stor bakgård. Jag har INTE gröna fingrar. Dom där blomrackarna kommer säkert dö på en gång. 


Om 4,5 veckor kommer jag hem. LÄÄÄÄNGTAR!


Vi hörs, Kram L

Min lilla klätterapa får man hålla koll på


Harrys födelsedagspresent av mormor och morfar

Behöver jag säga att han älskar sin cykel?

Grimarser  i spegeln är kul :) 


Redo för haloweenpartaj
Värdparet. Cleopatra och dracula. Mot småtimmarna Dracula goes hippie ;)

Familjen på utflykt i Al ain

Utsikten från berget

Lek i sanden


Harry med sin mormor
Lunch i utsiktstornet i Marina mall
Projekt plantering!

Simon och Harry

Härlig grillkväll hos Dan och Jeanette. Supergott som alltid! Tack!



Kram allihopa!

Inga kommentarer: