söndag 25 november 2012

Vårt andra hem, IKEA

Hej, 

Hur mår ni där hemma? Börjar julkänslorna komma? Det är ju ändå första advent om en vecka. Vilket känns lite crazy. Här är noll julkänsla. Känns mer som att jag är på någon solsemester, inte att jag faktiskt bor här. Nu har verkligen vädret blivit perfekt för mig och Harry, nu klarar Harry av att vara ute i en hel dag utan att få solsting. Han klarade inte av det förut även om jag skulle göra det. Så nu känner mig fri....mer levande! Inge kul med den extrema värmen som har varit här. Så nu njuter jag! Igår och idag har vi varit på stranden vilket H älskar. Han kan sitta och leka i sanden i timmar, perfekt!! Jag kan ta det lite lugnt och sen sola när han sover. Inte helt fel va?

Hör och häpna; i helgen har vi varit på IKEA 2 gånger. Herregud, varför inte flytta dit? Vi åkte dit för att kolla på utemöbler och köpa lite till vår maids rum. Men vi bestämde oss efter mycket velande att köpa möbler på carrefour istället. Efter IKEA åkte vi dit. Utemöblerna vi ville ha var slut. FAN SKIT OCKSÅ! Då var det bara att åka till IKEA i lördags igen och köpa utemöbler där. Så nu kommer dom med leverens på onsdag. SÅ! 

Nu känner vi att vi börjar bli klara med alla måsten. Lite tavlor och så ska upp, men det får ta sin tid! Jag har 1 blomma kvar att plantera men det gör jag på ett kick, börjar få gröna fingrar :) Nu kan vi börja njuta lite på helgerna och inte bara fixa saker hela tiden. 

I början på veckan var jag på mitt livs första Zumba pass och kanske det sista. Herregud alltså. Alla kunde stegen och rörelserna och så fort jag hade fått in snitsen så byttes rörelserna. Suck! Man måste nog vara med från början. Plus att jag stod längst bak eftersom jag inte ville ha någon bakom mig men då såg jag ju inget. OM jag vågar mig dit igen (jag säger bara OM) så måste jag nog stå långt fram, svälja stoltheten och skämma ut mig en än gång. Men det får jag väl bjuda på! 

Jag och Anders har hela tiden varit lite misstänksamma om det är någon som tvättar våra bilar. Dom är lixom ständigt vita och glansiga och aldrig skitiga. Hur är det möjligt?! Men igår när jag var i hallen hör jag något ute vid bilarna, kikar ut, jojomensan det står en snubbe och tvättar våra bilar. Say what??!! Vi har aldrig sagt till någon att tvätta våra bilar. Det visade sig vara Hussein (som la plattor på vår uteplats) han har antagligen gjort det i 2,5 månaders tid. Okej, vi får väl ge honom en peng, men alltså gör man så?! Tvättar och tvättar tills ägaren kommer på en. 

Annars då, vi har varit på playgroup, sångstund, varit på besök i guldsouken (Fan, skulle ha väntat med att köpa ringar!), paxat saker i Stens hus (Sten ska flytta hem), chillat, busat, jobbat på svenska skolan. 

Harry växer så det knakar och lär sig hela tiden nya saker. Nu kan han peka var öga, näsa och mun är. Göra high five. Låta som en hund. Säga mamma och babba (pappa). Säger tack (tatt). 

Nu sitter en av mina kära bästisar och sin Peter på planet på väg hit. Jippi! Vi ska på ansiktsbehandlingar, gå timmar i olika mall, sola, bada, ut och äta gott! Kommer bli en riktigt nice vecka!! Anders är i Saudi och kommer hem tisdag kväll så Peter får klara sig med oss tjejer sålänge, men han har ju Harry! 

Sen några dagar efter dom har åkt hem så kommer Tony och Elvira och deras lilla Leo. Det kommer också bli fantastiskt roligt och längtar massor. Dom tänkte jag dra med på Zoo i Al Ain och lite sånt där som kidsen gillar (om T och E vill det såklart!)

SEN kommer jag hem, om lite dryga 2 veckor kommer jag hem! Jippi. Men först 2 härliga veckor framför oss! Håll i hatten. 


Kram L

Lek här hemma i lekparken



Harry fick åka karusell båt och buss. Men föredrog när den var still.


H hänger inte riktigt med de stora grabbarna

Allt som går att sätta på fingret är populärt. 

Jag hjärta Harry

Harpis med sin pappi

Strandhäng.

Lunch på corniche

Här ligger svenska skolan

Min nyplanterade rabatt

Köpa blommor

Gissa var? IKEA! :)

H och hojen



Läsa bok har börjat bli en favorit

Strandhäng med Sixten idag

Corniche. 

Han envisades med att sitta i solen. Fanns ju hur mycket skugga som helst. BUSFRÖ.
Glader



Skrattar så han inte kan stå. Sixten är hans idol. Hoppas det går att se videon! 



Inga kommentarer: